Home » Blog » Burnout terugval voorkomen » 3 simpele en krachtige energietechnieken
3 simpele en krachtige energietechnieken

3 simpele en krachtige energietechnieken

door | 9 dec, 2022 | Burnout terugval voorkomen

Het verkennen van jouw energie en bewustzijnvergroten over jouw hooggevoeligheid, kan al in slechts een paar minuten per dag. Het nadeel van hooggevoeligheid en gebruik van energietechnieken is dat je pas het effect ervaart wanneer je het toepast. Als vanzelf merk je de veranderingen in jouw leven die niemand je vooraf kon voorspellen.

In de Meer dan Mama Community heb ik 7 simpele en krachtige energietechnieken gedeeld, die verbazingwekkende veranderingen voor je kunnen creëren in je relaties, carrière, gezondheid en persoonlijk leven.

Zeker als het gaat om die emoties die je oppikt en die eigenlijk helemaal niet van jou zijn, zoals ik vermelde in de vorige blog. (Lees het hier.) Er is geen limiet aan de kracht van je energie. En als je dan toch al hooggevoelig bent, waarom niet leren hoe je dit in je voordeel kan laten werken?!

Om het makkelijk te maken voor de Meer dan Mama Members, heb ik deze energietechnieken apart gezet in een Gids genaamd;

  1. Focus jouw aandacht
  2. Zet je analyticus uit (Verhoog je creativiteit)
  3. Bouw een krachtige aanwezigheid
  4. Verbeter je grenzen
  5. Scheid energie
  6. Behoud je eigen ruimte
  7. Verander je emoties

In deze blog deel ik de eerste 3 energietechnieken met je. Voor de overige 4 nodig ik je graag uit in de Meer dan Mama Community.

Focus jouw aandacht

Energie Tip #1
Focus jouw aandacht

Helder denken en intuïtie vragen om je focus en aandacht!

Stel je voor dat er een magneet achter je ogen zit, die al je verspreide energie naar je toe trekt. Je roept als ware al je aandacht terug van andere tijden, plaatsen, mensen en gebeurtenissen.

Houd deze intentie 1 minuut vast om al je energie voor je te verzamelen. Merk op hoe kalm, helder en gefocust je geest nu is. Je zult verrast zijn hoeveel scherper je intuïtie is!

Energie Tip #2
Zet je Analyticus Uit

Minder activiteiten in je brein zorgen voor meer energie!

Een hoofd op benen. Zo noemen we onszelf vaak na het ervaren van een burn-out. De brein heeft geleerd om alles te analyseren, overdenken, strategieën creëren en/of oplossingen voor problemen die er nog niet eens zijn.

Stel je voor dat er een volume knop in je hoofd zit, die er voor zorgt dat jouw Analyticus wat zachter kunt zetten, minder actief, en zelfs helemaal uit. Zie jezelf aan de volume knop draaien en merk de rust die ontstaat in je hoofd.

Zet je Analyticus Uit

Minder activiteiten in je brein zorgt voor minder behoefte aan die snelle energie, zoals suikers en koolhydraten. Tegelijkertijd hoeft je lichaam niet te wedijveren om de energie en kan die dus lekker voor zichzelf houden.

Automatisch zit je ook minder in je hoofd en dus meer in je lichaam, waardoor je beter kunt voelen wat je nodig hebt en waar je grenzen zijn. Dus geef ook intern je grens aan en zeg ‘hoofd uit’ en ‘intuïtie aan’. Vertrouw op je lichaam. Het liegt nooit.

Bouw een krachtige aanwezigheid

Energie Tip #3
Bouw een krachtige aanwezigheid

Stoppen met zweven zorgt voor extra energie en meer intuïtie!

Het is verbazingwekkend hoe gemakkelijk we gedurende de dag ontregeld raken, omdat onze energie verstrooid raakt en onze aandacht verspreid. Er zijn zoveel dingen die onze aandacht vragen dat we kunnen vergeten waar we zijn met onze energie. Je lichaam opnieuw verbinden met de aarde is de snelste manier om een ​​vredige, krachtige aanwezigheid te herstellen.

Stel je voor dat een boomstam zich vanuit je heupen diep in de aarde uitstrekt en/of er wortels vanuit je voeten de aarde ingaan. Terwijl je wortelt, voel je jezelf krachtig aanwezig zijn in je lichaam! Laat je helemaal verbinden met het centrum van de aarde. Voed jezelf met deze aarde energie waardoor je volledig zakt in je eigen lijf.

Concentreer je gedurende 1 minuut op je voeten totdat je jezelf weer volledig AANwezig voelt. Door deze intentie 1 minuut vast te houden, houden de effecten hiervan uren aan.

Alleen wanneer je echt in je lichaam zit, kun je alle energieschommelingen waarnemen en hier actie op ondernemen. Wat is van mij en wat is van een ander?

Natuurlijk kun je het ook doen op de manier die vaker toegepast wordt: Eten! Alles wat je eet zorgt automatisch voor deze aarding. Je gewicht kan er alleen zo onder lijden, vooral als het eten wat je hiervoor gebruikt niet echt die voeding geeft die je nodig hebt.

Dus voel je weer de neiging om iets te eten en is het geen etenstijd? Neem de tijd om bovenstaande oefening te doen. Ervaar het verschil wanneer je dit meerdere keren per dag doet.

Energiewerk als burn-out herstel techniek

Voor mij waren energietechnieken totaal onbekend toen ik net mijn burn-out had gehad, maar ze bleken wel het meest effectief. Ik blijf me altijd ontwikkelen en verdiep me regelmatig in de energie verbetering van ons lichaam en geest. Elke keer merk ik weer hoeveel kennis ik al heb en hoe uitdagend het juist daardoor is voor mij om het simpel te houden. Deze simpele en zeer doeltreffende energietechnieken zijn met dank aan Jeffrey Allen en aangevuld met mijn eigen kennis en ervaring.

Met welke problemen je ook wordt geconfronteerd, energiewerk kan je helpen ze te overwinnen en echt het leven van je dromen te leven. Ik zeg niet dat dit dé manier is of een oplossing voor alle problemen, maar de afgelopen decenia hebben me wel geleerd dat het leven een stuk leuker en makkelijk is wanneer ik deze technieken regelmatig toepas.

Wees welkom in de Meer dan Mama Community en ontdek wat de overige 4 energietechnieken zijn. Kun je gelijk jouw ervaring en/of frustratie delen met de members. (-;

Over mij

Blog Bianca Meijsen Bianca Meijsen

Omdat jij je niet nog een burn-out kan veroorloven neem ik je mee in mijn eigen ervaringen over de Mama Burn-out, Werk-Privé Balans en Terugval voorkomen vanuit mijn specialisatie in stress- en burn-out klachten met bijna 25 jaar ervaring als coach, therapeut en trainer in persoonlijke ontwikkeling.

Gerelateerde artikelen

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Bestel hier mijn boek

Bestel hier mijn boek

In 10 stappen jouw droomleven na een burnout 
Leef vanuit je hart met meer balans en rust in je hoofd

 

Vul hieronder je gegevens in

en je ontvangt per email de bevestiging en overige informatie.

Je hebt je met succes ingeschreven!

Tweet
Share
Share
Pin